Про себе

Кучеренко Ольга Виталіївна, практичний психолог 

Центру дитячої та юнацької творчості м. Чернівці з 2014 року. 

Працюю психологом з 2003 року.

Психолог вищої категорії.

Автор статті: " Модель психологічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами в умовах НВК" 2014 р.

Разом з практичними психологами позашкільних навчальних закладів уклали комплек методик: "Діагностичні методики для позашкільних закладів" 2016 р.

Автор упорядник програми розвитку індівідуальності дітей молодшого шкільного віку "Відкриваю себе" 2020 р.

Учасник Всеукраїнського конкурсу авторських програм фахівців психологічної служби закладів освіти "Нові технології у новій школі" у номінації "Профілактичні програми".

Основним завданням своєї роботи вважаю покращення стосунків між дітьми та дорослими. На мою думку: взаєморозуміння. підтримка та повага один до одного,  допомагають побудувати місточок в гармонійних стосунках.

В своїй роботі використовую атр-терапевтичні методи.


Робота психолога у закладі позашкільної освіти.

Основною метою психолога позашкільного закладу є створення сприятливих соціально-психологічних умов для творчого розвитку особистості дітей та підлітків на різних вікових етапах — від дошкільного до юнацького — і проведення психолого-педагогічної роботи з розв'язання різноманітних психологічних проблем, що виникають у процесі творчої діяльності, соціальної поведінки, розвитку особистості підростаючого по­коління.

Для досягнення цієї мети психолог координує свої дії з керівництвом, педагогічним колективом позашкільного закладу, батьками гуртківців, громадськістю та всіма зацікавленими особами й установами. Психолог керується в своїй діяльності інтересами дітей та підлітків. Він спирається на директивні документи вищих інстанцій, накази по позашкільному закладу, Положення про психологічну службу позашкільного закладу, Положення про психологічну службу в системі освіти України.

                               Основним завданням психолога є:

- забезпечення створення сприятливих соціально-психологічних та індивідуально-психологічних умов для творчого розвитку особистості гуртківців;

- надання необхідної психологічно-педагогічної допомоги дітям і підліткам у розв'язанні гострих психологічних проблем особистості, зокрема у подоланні негативного впливу на розвиток їхньої особистості несприятливих соціальних, екологічних та інших факторів;

- підвищення рівня та якості навчально-виховної роботи в позашкільному закладі шляхом реалізації індивідуального, особистісного підходу до дітей і підлітків, правильної організації диференційованого навчання й виховання;

- сприяння виявленню і цілеспрямованому розвитку творчих здібностей дітей та підлітків в обраній ними сфері діяльності, надання їм допомоги у професійному самовизначенні, за­безпечення психологічно-педагогічної підтримки обдарованих дітей;

- популяризація психологічних знань, прищеплення молоді вмінь та навичок самовдосконалення особистості, здорового способу життя.

                        Психолог здійснює свою роботу у таких напрямах:

- безпосередня психологічна робота з дітьми, керівниками гуртків, студій, секцій, адміністрацією закладу, батьками й родичами гуртківців, усіма зацікавленими особами та устано­вами шляхом спілкування, зустрічей, бесід, індивідуальних та групових консультацій, нарад, психологічно-педагогічних консиліумів, "круглих столів", конференцій, семінарів, лекцій, дискусій тощо;

- гурткова робота з дітьми та підлітками у спеціально організованих гуртках психологічного профілю психології, самовиховання, філософії, логіки, педагогіки та ін. 
 
- інструктивно-методична робота, яка полягає в розробці методичних матеріалів — навчальних планів, програм, рекомендацій, пам'яток з організації психологічно-педагогічної допомоги дітям, керівникам гуртків, батькам з урахуванням конкретних соціальних, економічних, екологічних умов;

- науково-дослідна робота серед гуртківців, педагогів, батьків, яка передбачає вивчення окремих проблем та питань, що можуть виникати при використанні рекомендацій чи методів психологічної служби. Цей напрям роботи пов'язаний з науковим аналізом негативних проявів у поведінці й творчій діяльності учнів. Він базується на використанні відповідних методів дослідження — спостереження, експерименту, опитування, тестування тощо.

                            Психолог застосовує у своїй роботі спеціальні методи:

- систематичне вивчення соціальних та індивідуальних особливостей психічного розвитку особистості дитини на різних вікових етапах, виявлення, попередження та подолання різних психічних відхилень унаслідок дії несприятливих факторів навколишнього середовища;

- комплексна психодіагностика властивостей, якостей, творчих здібностей дитини, визначення її соціальності та індивідуальності, виявлення сильних та слабких сторін її особистості та побудова на цій основі індивідуальних програм розвитку творчої особистості здібних і обдарованих дітей;

- психологічне консультування дітей, батьків, керівників, гуртків і позашкільних закладів з метою ефективного проведення психологічної роботи з дітьми, надання їм методичної допомоги у самопізнанні, самоорганізації, творчому самовираженні та самовдосконаленні, подоланні негативних наслідків для їхньої особистості несприятливих умов довкілля;

- психогігієнічна, психопрофілактична та психотерапевтична робота з метою забезпечення повноцінного психічного розвитку дитини, запобігання відхилень у становленні особистості, подолання негативного впливу несприятливих факторів на розвиток різних сторін особистості (спрямованості, емоційної сфери, здібностей тощо);

- психологічно-педагогічна корекція відхилень у розвитку, навчальній діяльності й поведінці дітей з урахуванням впливу соціальних, індивідуальних та екологічних факторів.

Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

Як розпізнати булінг у соціальних мережах?

Як допомогти дитині адаптуватися до навчання в умовах війни?